Deltatrans – obsługa logistyczna, kompleksowe magazynowanie
Strona główna Aktualności
Wybierz języki : pl
  • PL Polski
  • EN English
  • DE Deutsch

Menu

  • NOWOŚĆ! Wyślij przesyłkę drobnicową
  • O firmie
    • Historia
    • Zarząd
    • Polityka prywatności
    • Jakość i środowisko
      • Polityka ISO
      • ISO 9001 / ISO 14001
      • ISO 3834-3
      • Ekologia
      • Kodeks etyczny
      • Polityka BHP PPOŻ
    • RODO
      • INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH PRZEZ DELTA TRANS TRANSPORTE SP. Z O.O
      • INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH PRZEZ DELTA TRANS LOGISTIK SP. Z O.O
    • Oświadczenie o posiadaniu statusu dużego przedsiębiorcy
      • Oświadczenie o posiadaniu statusu dużego przedsiębiorcy - Delta Trans Logistik Sp. z o.o.
      • Oświadczenie o posiadaniu statusu dużego przedsiębiorcy - Delta Trans Transporte Sp. z o.o.
  • Usługi
    • Transport
      • Krajowy
      • Międzynarodowy
      • Paczki
      • Drobnicowy - dystrybucja
    • Magazynowanie i logistyka
      • Magazyn logistyczny
      • Logistyka Kontraktowa
      • Składowanie samochodów
    • E-commerce
    • Co-manufacturing
    • Obsługa celna
    • Racki i opakowania transportowe
    • Konstrukcje stalowe
    • Sprzedaż kruszywa i betonu kruszonego
    • Wynajem powierzchni biurowych
    • Lakiernia
    • Obsługa warsztatowa
      • Naprawa TIR
      • Myjnia TIR
  • PRACA
    • Nasi pracownicy
    • Informacje dla kandydatów - prosimy o zapoznanie się przed wysłaniem aplikacji
    • Oferty Pracy
      • Aplikant radcowski
      • Ślusarz/monter lekkich konstrukcji stalowych
      • KIEROWCA C+E NA TERENIE ŚLĄSKA
      • KIEROWCA C+E W TRANSPORCIE MIĘDZYNARODOWYM
      • KIEROWCA KAT. C+E W TRANSPORCIE KRAJOWYM
    • Staże i praktyki
  • Dostawcy
    • Przewoźnicy- transport całopojazdowy
    • Przewoźnicy - transport drobnicowy
    • Wymagania dla dostawców
  • Strefa klienta
    • Stany magazynowe
    • Stany magazynowe (nowe)
    • System awizacji dostaw
  • Kontakt
  • Szukaj

Szybki kontakt

W celu uzyskania szybkiej odpowiedzi wybierz dział, z którym chcesz się skontaktować:

Kontakt Naprawa TIR

+48 601 494 626

Kontakt Marketing

+48 32 772 75 05
marketing@deltatrans.pl

Kontakt Dział Organizacyjno - Prawny

+48 32 772 76 13
+48 32 772 76 14
b.konopka@deltatrans.pl

Kontakt Reklamacje / Skargi

reklamacje@deltatrans.pl

Kontakt Dział Personalny

+48 32 772 76 58
+48 32 772 76 91

Kontakt Sekretariat

+48 32 772 76 00
+48 32 772 76 12
info@deltatrans.pl

Kontakt Księgowość DTL

+48 32 772 76 34
+48 32 772 76 31

Kontakt Księgowość DTT

+48 32 772 76 38
+48 32 772 76 40

Kontakt Drobnicowy- dystrybucja

+48 32 772 77 10
+48 601 419 025
drobnica@deltatrans.pl a.smolka@deltatrans.pl

Kontakt Transport Międzynarodowy - Świętochłowice

+48 32 772 74 50
+48 32 772 74 60
+48 32 772 74 65
spedytor@deltatrans.pl

Kontakt Transport Krajowy

+48 32 772 74 40
+48 32 772 74 48
+48 32 772 74 44
sk@deltatrans.pl

Kontakt Transport Paczek

+48 32 241 60 38
+48 32 247 21 13
paczki@deltatrans.pl

Kontakt AC Chorzów

+48 32 346 17 50
+48 32 241 71 96
ac.chorzow@deltatrans.pl

Kontakt AC Gliwice

+48 32 238 99 36
+48 32 230 78 76
ac.gliwice@deltatrans.pl

Kontakt AC Olszyna

+48 68 375 62 56
+48 68 375 62 56
ac.olszyna@deltatrans.pl

Kontakt AC Pyrzowice

+48 32 784 78 77
+48 32 784 78 78
ac.pyrzowice@deltatrans.pl

Kontakt AC Świętochłowice

+48 32 772 77 11
+48 32 772 77 17
ac.swietochlowice@deltatrans.pl

Kontakt AC Wałbrzych

+48 74 844 65 46
+48 74 842 90 92
ac.walbrzych@deltatrans.pl

Kontakt Opakowania plastikowe

+48 32 77 27 522
chepoffice@deltatrans.pl

Kontakt Logistyka Kontraktowa

+48 601 485 562
logistyka@deltatrans.pl

Kontakt Magazynowanie

+48 601 485 562
logistyka@deltatrans.pl

Kontakt Lakiernia

+48 32 772 75 43
+48 601 419 021
k.florian@deltatrans.pl naprawy@deltatrans.pl

Kontakt Co–Manufacturing

+48 601 485 562
logistyka@deltatrans.pl

Kontakt Racki i opakowania transportowe

+48 32 772 75 90
+48 601 885 865
p.mazur@deltatrans.pl

Kontakt Konstrukcje stalowe

+48 32 772 75 90
+48 601 885 865
p.mazur@deltatrans.pl

Kontakt Sprzedaż kruszywa

+48 601 364 628
a.wilczek@deltatrans.pl

Kontakt Transport Międzynarodowy - Szczawno-Zdrój

+48 74 648 05 18
+48 74 648 05 20
+48 74 648 05 19
biurot@deltatrans.pl

Kodeks etyczny

  1. Strona główna ›
  2. O firmie ›
  3. Jakość i środowisko ›
  4. Kodeks etyczny

KODEKS ETYCZNY

 

GRUPY SPÓŁEK DELTA TRANS

WYDANIE VI

22.02.2021r

 

 WPROWADZENIE

1. Pod pojęciem Grupy Spółek Delta Trans (DT) należy rozumieć spółki:

- Delta Trans Transporte sp. z o.o. z siedzibą w Świętochłowicach ul. Chorzowska 134B,

- Delta Trans Logistik sp. z o.o. z siedzibą w Świętochłowicach ul. Chorzowska 118 – 120.

2. Celem niniejszego Kodeksu Etycznego jest kształtowanie właściwej kultury pracy wewnątrz Grupy Spółek DT oraz pomiędzy Grupą Spółek DT a jej otoczeniem.

3. Niniejszy Kodeks Etyczny jest zobowiązaniem Grupy oraz pracowników/ współpracowników  do przestrzegania najwyższych standardów etycznych.

4. Zobowiązujemy również naszych klientów i dostawców do przestrzegania zapisów niniejszego Kodeksu. 

5. Przestrzegamy przepisów prawa obowiązującego w krajach, w których prowadzimy swoją działalność, jak również przepisów międzynarodowych mających wpływ na naszą działalność.

NAJISTOTNIEJSZE WZORCE POSTĘPOWANIA:

1. ZATRUDNIENIE

1.1.Informujemy wszystkich pracowników na piśmie i w sposób zrozumiały o warunkach zatrudnienia.

1.2  Nie korzystamy z pracy dzieci oraz z pracy przymusowej.

1.3. Respektujemy wolność Pracowników do zrzeszania się i ich prawo do reprezentacji zgodnie z Kodeksem Pracy.

2. CZAS PRACY

2.1 Zapewniamy czas pracy i odpoczynku zgodny z wymaganiami prawnymi.

2.2 Nie stosujemy obowiązkowych godzin nadliczbowych.

3. WYNAGRODZENIE

3.1 Zapewniamy godziwą płacę zgodnie z wymaganiami prawnymi.

3.2 Informujemy wszystkich pracowników na piśmie i w sposób zrozumiały o warunkach zatrudnienia dotyczących płacy.

3.3 Stosujemy potrącenia z wynagrodzenia za pracę tylko zgodnie z Kodeksem Pracy.

3.4 Nie stosujemy potrąceń z wynagrodzenia za pracę jako środków dyscyplinarnych wobec pracowników.

4. BEZPIECZEŃSTWO I HIGIENA PRACY

4.1 Zapewniamy wszystkim pracownikom (stałym i tymczasowym) bezpieczne warunki pracy, spełniając przy tym wszelkie obowiązujące przepisy.

4.2 Podejmujemy działania mające na celu rozpoznanie i zapobieganie zagrożeniom dla zdrowia i bezpieczeństwa:

       - pracowników (stałych i tymczasowych),

       - pracowników klientów,

 - pracowników (stałych i tymczasowych) swoich poddostawców,

 - ludności zamieszkałych w pobliżu naszego zakładu pracy.

4.3.Monitorujemy zdarzenia niebezpieczne - analizujemy je i podejmujemy działania korygujące, aby zapobiegać im w przyszłości.

4.4 Zatrudniamy osobę odpowiedzialną za zgodność z wymaganiami BHP/ PPOŻ.

4.5 Zapewniamy wszystkim pracownikom regularne szkolenia z zakresu BHP/PPOŻ.

4.6 Wszystkich Pracowników obowiązuje bezwzględny zakaz spożywania alkoholu oraz środków odurzających w trakcie wykonywania obowiązków służbowych.

4.7 Grupa spółek DT posiada odrębną politykę dot. BHP i ochrony ppoż.

5. OCHRONA ŚRODOWISKA i JAKOŚĆ

5.1 Grupa spółek DT posiada odrębną Politykę dotyczącą ochrony środowiska oraz zarządzania jakością.

5.2 Przestrzegamy wymagań prawnych z zakresu ochrony środowiska oraz na bieżąco monitorujemy wpływ spółek na otaczające środowisko i prowadzimy działania proekologiczne wskazane w corocznych programach środowiskowych.

5.3 Prowadzimy działania mające wpływ na:

- optymalizację zużycia zasobów naturalnych i energii,

-  obniżenie własnej emisji zanieczyszczeń do środowiska,

- obniżenie ilości wytwarzanych odpadów

- jakość wykonanych usług.

5.4. Wdrażamy rozwiązania w zakresie recyklingu i odzyskiwania surowców.

5.5. Identyfikujemy i monitorujemy aspekty środowiskowe naszej działalności.

5.6. Zatrudniamy osoby odpowiedzialne:

-  za zgodność funkcjonowania Grupy Spółek DT z przepisami ochrony środowiska,

- za spełnianie przez Grupę Spółek DT wymagań Zintegrowanego Systemu Zarządzania.

5.7. Organizujemy systematyczne szkolenia z zakresu ochrony środowiska, warunków pracy i praw człowieka oraz bhp/ ppoż.

5.8. Przeprowadzamy kontrolę dostaw naszych usług / produktów w celu zapewnienia, że wyrób spełnia wymagania klienta.

5.9. Zapewniamy identyfikowalność surowców, materiałów niezbędnych dla dostaw produktów i usług.

6. WZAJEMNE POSZANOWANIE

6.1 Zabraniamy:

- dyskryminacji pracowników z jakiejkolwiek przyczyny,

- stosowania różnych form zastraszania wobec pracowników,

- molestowania oraz poniżania pracowników.

6.2 Szczegółowa instrukcja dot. równego traktowania w zatrudnieniu w oparciu o przepisy Kodeksu Pracy stanowi załącznik do aktualnego Regulaminu Pracy.

7. DZIAŁANIA ANTYKORUPCYJNE

7.1 Przez korupcję rozumie się każde działanie lub zaniechanie działania, jak również obietnicę takiego postępowania, w celu uzyskania niezgodnie z prawem lub zasadami etyki korzyści przekazanej, obiecanej lub domniemanej, zarówno materialnej jak też niematerialnej, w sposób bezpośredni lub pośredni. 

7.2.  Zachowanie korupcyjne ma miejsce wówczas gdy osoba chcąca osiągnąć jakiś cel dla siebie lub reprezentowanego przez siebie podmiotu albo osoby obiecuje, proponuje lub wręcza korzyść majątkową (tj. korzyść której wartość da się wyrazić w pieniądzu rozumianą zarówno jako wzrost wartości majątku, jak też zmniejszenie zobowiązań obciążających majątek) lub osobistą (rozumianą jako świadczenie niemajątkowe polepszające sytuację danej osoby) osobie, która piastuje funkcje publiczne lub pełni istotne funkcje w obrocie gospodarczym po to by cel ten uzyskać. Nie jest przy tym istotne czy działania takie są podejmowane osobiście, czy z pomocą pośredników.

7.3. Grupa spółek DT stosuje politykę zerowej tolerancji wobec korupcji w odniesieniu do wszystkich przejawów działalności biznesowej przedsiębiorstwa. Brak tolerancji dotyczy wszelkich form korupcji, niezależnie od tego, czy mają one miejsce w sektorze publicznym, czy prywatnym i niezależnie od tego, czy przynoszą lub mogłyby przynieść korzyść Spółkom, ich kontrahentom lub partnerom biznesowym.

7.4. Zabronione jest podejmowanie przez pracowników, współpracowników oraz przedstawicieli Grupy spółek DT zarówno w relacjach wewnętrznych, jak też zewnętrznych  jakichkolwiek poniższych działań, niezależnie od tego czy są one podejmowane bezpośrednio, czy za pośrednictwem innych osób:

·                 przekupstwo,

·                 wymuszanie lub nakłanianie,

·                 płatna protekcja,

·                 legalizowanie dochodów pochodzących z działań korupcyjnych.

7.5. Pracownicy, współpracownicy oraz reprezentanci Grupy spółek DT  nie mogą oferować, udzielać, obiecywać, żądać ani przyjmować korzyści majątkowych i osobistych:

·                 które mogłyby być postrzegane jako niezgodne z prawem, nieetyczne lub niestosowne,

·                 których celem jest wywarcie wpływu na warunki transakcji.

7.6. Pracownicy, współpracownicy, przedstawiciele Grupy spółek DT są zobowiązani dochować szczególnej staranności w celu ochrony dobrego imienia oraz interesów Grupy spółek DT, a w szczególności mają obowiązek:

- w każdej sytuacji zachować czujność na zagrożenie korupcyjne,

- zachować należytą ostrożność w kontaktach w imieniu Grupy spółek DT z osobami trzecimi,

- przeciwdziałać, wykrywać i zgłaszać wszelkie przypadki zachowań korupcyjnych.

7.7. Zawsze postępujemy właściwie w kontaktach z klientami, dostawcami i konsumentami, traktując ich uczciwie i z szacunkiem.

7.8. Korzystamy z usług Dostawców, którzy nie naruszają norm etycznych poprzez wręczanie łapówek lub udzielanie podobnych korzyści sprzecznych z prawem.

8. POSTĘPOWANIE DOTYCZĄCE PREZENTÓW

8.1 Aprobujemy tylko prezenty, które są dobrowolnie zaoferowane pracownikowi przez podmiot współpracujący z Grupą spółek DT i spełniają poniższe wymagania:

-    korzyść nie będzie miała wpływu na załatwienie sprawy,

-    korzyść nie będzie obligować do wzajemności,

-    pracownik nie będzie musiał tego ukrywać,

-    korzyścią będzie przedmiot reklamowy, promocyjny (np. kalendarz, długopis, notatnik) lub inny przedmiot o wartości nie przekraczającej 50 zł netto.

8.2 Zabraniamy:

-    wręczania lub przyjmowania pieniędzy jako prezentu,

-    dawania prezentów o jakiejkolwiek wartości pracownikom i przedstawicielom państwowym,

-    wręczania lub przyjmowania prezentów zbyt kosztownych, albo zbyt często,

-    dawania jakichkolwiek prezentów w podzięce pracownikom państwowym,

-    wręczania lub przyjmowania prezentów, które wpływałyby na decyzje biznesowe,

-    wręczania lub przyjmowania prezentów zależnych od poziomu prowadzonych interesów,

-    oferowania prezentu, który zgodnie z twoją wiedzą naruszałby zasady przyjmowania prezentów w firmie obdarowywanego,

-    oferowania lub przyjmowania zaoferowanego udziału w imprezie rozrywkowej niezwiązanej z działalności firmy np. koncert muzyczny, mecz.

8.3 Zawsze upewniamy się, czy dany podarunek jest zgodny z zasadami przyjętymi w Grupie Delta Trans i jeżeli łamie on przyjęte zasady odmawiamy jego przyjęcia informując o tym obdarowującego.

9. Finansowanie działalności politycznej

Grupa spółek DT nie finansuje ani w żaden inny sposób nie wspiera partii politycznych ani ich członków, w tym kandydatów na stanowiska polityczne, ich kampanii wyborczych ani imprez politycznych, jak również żadnych organizacji ani ruchów politycznych.

10. Płatności na rzecz stron trzecich realizowane przez pośredników

Grupie spółek DT, pracownikom, współpracownikom, przedstawicielom zabrania się dokonywania płatności  na rzecz stron trzecich przez pośredników w przypadku, gdy istnieje podejrzenie, że część lub całość takiej płatności zostanie wykorzystana jako łapówka.

11. Płatności przyśpieszające tok spraw

Nie dokonujemy płatności przyspieszających tok spraw, czyli nieoficjalnych płatności oferowanych w celu uzyskania lub przyśpieszenia rutynowych czynności organów państwowych/samorządowych.

12. Dokumentacja księgowa i ewidencja

Każda ze Spółek prowadzi księgi rachunkowe, które w sposób odpowiednio szczegółowy i dokładny odzwierciedlają wszelkie transakcje i zarządzanie majątkiem.

Użycie fałszywych dokumentów, jak również wprowadzanie niewłaściwych, niejednoznacznych lub mylących zapisów księgowych, jak również wykorzystanie wszelkich innych procedur, technik czy rozwiązań księgowych, które ukrywałyby lub w inny sposób tuszowały nielegalne płatności, jest surowo zabronione.

13. Audyty i kontrole

Każda ze spółek regularnie przeprowadza audyty obejmujące działalność finansową i biznesową, a także kontroluje na bieżąco kompletność i dokładność ewidencjonowania wszelkich działań w księgach i rejestrach, jak również zachowywanie zgodności z wymaganiami legislacyjnymi i wewnętrznymi dokumentami normatywnymi, w tym zasadami i wymaganiami określonymi w treści niniejszego Kodeksu.

14. KONFLIKT INTERESÓW

14.1 Zabraniamy wykorzystywania pracy w Grupie spółek DT do osiągania nieuprawnionych osobistych korzyści.

14.2.Zabraniamy pracownikom bez uprzedniej zgody Grupy spółek DT wykonywać konkurencyjnych czynności zawodowych, w tym prowadzić działalności gospodarczej, uczestniczyć w transakcjach, na rzecz innych podmiotów, a w szczególności innych firm konkurencyjnych, oraz jakichkolwiek osób trzecich, których interesy kolidują lub mogłyby kolidować z interesami Grupy spółek DT.

14.3.Pracownicy mają stały obowiązek informowania spółki o wszelkich konfliktach interesu, jakie mogą wystąpić pomiędzy ich zatrudnieniem w Delta Trans a ewentualnym powiązaniem z Dostawcą.

14.4.Zobowiazujemy Pracowników, by unikali tworzenia potencjalnych konfliktów interesów, a także by  identyfikowali, zgłaszali konflikty, z którymi mają do czynienia.

14.5. Respektujemy przepisy prawa antymonopolowego. Nie tolerujemy ustaleń i porozumień cenowych, podziału rynku oraz wszelkich innych form nieuczciwego ograniczania konkurencji.

15. OCHRONA I NADUŻYWANIE URZĄDZEŃ, MAJĄTKU I CZASU FIRMY

15.1.Zabraniamy przywłaszczania sobie własności firmy do osobistego użytku lub do odsprzedaży.

15.2 Znaki identyfikacyjne Grupy spółek DT można wykorzystywać wyłącznie w celach służbowych.

15.3 Zobowiązujemy wszystkich pracowników do ochrony majątku Grupy spółek DT oraz majątku klientów przed kradzieżą, szkodami, niewłaściwym wykorzystaniem i zniszczeniem.

15.4 Wszyscy Pracownicy muszą zapewniać ochronę własności intelektualnej przed dostępem nieuprawnionych Pracowników i osób trzecich.

16. WIARYGODNY PARTNER W BIZNESIE

16.1.Naszym celem jest budowanie długoterminowych, opartych na sprawiedliwych
i uczciwych zasadach relacji ze swoimi dostawcami i klientami.

16.2 Cele biznesowe realizujemy z poszanowaniem praw i dobra wszystkich klientów.

16.3.W partnerskich relacjach z klientami kierujemy się odpowiedzialnością i zaufaniem.

16.4  Dokładamy wszelkich starań, by zapewnić odpowiedzialne pozyskiwanie materiałów i  surowców. Odpowiedzialne pozyskiwanie i wydobywanie surowców obejmuje również uwzględnienie ochrony środowiska, w tym zarządzanie chemikaliami, a także poszanowanie praw człowieka.

16.5. Unikamy nabywania i wykorzystywania materiałów, do których pozyskania doszło w sposób nielegalny lub poprzez etycznie naganne lub nieuzasadnione działania.

16.6.      Wymagamy od naszych Dostawców opracowania, wdrożenia i stosowania skutecznych metod i procedur mających na celu wykrywanie i zminimalizowanie ryzyka przedostania się podrobionych części i materiałów do naszego łańcucha dostaw.

W przypadku wykrycia takiego zdarzenia oczekujemy od Dostawców wdrożenia skutecznych procedur, służących wyselekcjonowaniu danego produktu i powiadomieniu odbiorców podrobionego produktu.

16.7.Przestrzegamy przepisy Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

17. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

17.1.Przetwarzamy dane osobowe zgodnie z prawem, rzetelnie i w sposób przejrzysty zapewniając odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych

17.2.Niedozwolone są działania przeciwko prywatności Pracowników.

18. ZGŁASZANIE NARUSZEŃ

18.1.Naruszenie zasad obowiązujących w Kodeksie Etycznym może skutkować zastosowaniem środków dyscyplinarnych.

18.2. Każdy przypadek naruszenia zasad Kodeksu Etycznego należy zgłaszać osobiście lub mailowo do Działu Organizacyjno-Prawnego na adres mailowy:  B.Konopka@deltatrans.pl.

18.3.  Zgłoszenia jw. można dokonać anonimowo korzystając np. z zewnętrznego adresu e-mail.

18.4 Ewentualne kwestie naruszeń:

a)  w zakresie prawa pracy, bhp, praw człowieka będą rozpatrywane przez Zespół składający się z:

- przedstawiciela działu organizacyjno – prawnego,

- przedstawiciela działu BHP,

- przedstawiciela działu personalnego. 

b)  w zakresie ochrony środowiska będą rozpatrywane przez Zespół składający się z:

- przedstawiciela działu organizacyjno – prawnego,

- specjalisty ds. ochrony środowiska.

c) w pozostałym zakresie będą rozpatrywane przez Zespół składający się z:

- przedstawiciela działu organizacyjno – prawnego,

- przedstawiciela wyznaczonego przez Zarząd Spółki.

Informacje

Adres korespondencyjny:
GRUPA DELTA TRANS
ul. Chorzowska 118-120,
41-605 Świętochłowice

deltatrans.pl
Sekretariat
Tel.: 32 772 76 00
Fax: 32 772 76 12
Email: info@deltatrans.pl

Socialmedia:
FACEBOOK
Mapa dojazdu:
Kliknij aby zobaczyć

Nasze certyfikaty

Certyfikaty ISO

Mapa zasięgu

zobacz całą mapę »
Projekt i wykonanie: Redhand.pl
optymalizacja soft.town
Copyright ©2021 Delta Trans