Polityka prywatności
POLITYKA PRYWATNOŚCI
STOSOWANA PRZEZ GRUPĘ DELTA TRANS
obejmującą:
- DELTA TRANS TRANSPORTE SP. Z O.O.
- DELTA TRANS LOGISTIK SP. Z O.O.
WYDANIE 02
DATA WYDANIA: 01.08.2021
§1 Postanowienia ogólne
1. Niniejszy dokument przedstawia zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych zebranych od gości oraz wykorzystywania plików cookies w związku z funkcjonowaniem portalu https://deltatrans.pl (dalej: „Serwis).
2. Niniejsza Polityka jest dokumentem informacyjnym będącym wyrazem dbałości Administratora o prawa osób odwiedzających Serwis korzystających z usług oferowanych za jego pośrednictwem, nie zastępuje jednakże polityki bezpieczeństwa, prowadzonej przez Administratora.
3. Polityka prywatności jest również spełnieniem obowiązku informacyjnego wynikającego z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) (Dz. Urz. UE L 119 z 4.05.2016, str. 1) (dalej: RODO).
Administratorem danych osobowych jest Delta Trans Logistik sp. z o.o. z siedzibą w Świętochłowicach (41-605), przy ul. Chorzowskiej 118-120, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Katowice-Wschód w Katowicach, VIII Wydział Gospodarczy KRS pod nr 141688, NIP 627—001-24-18, REGON 270513902. Na mocy stosownych porozumień Współadministratorem danych osobowych jest Delta Trans Transporte sp. z o.o. zarejestrowana w Świętochłowicach (41-605), ul. Chorzowska 134 B, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000101278, posiadająca następujące numery identyfikacyjne: NIP 6270012401 oraz REGON 008063023
4. Z Administratorem można kontaktować się poprzez: wysyłkę listu na adres wskazany powyżej, lub wysyłkę maila na adres: info@deltatrans.pl.
5. Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych z którym można kontaktować się za pośrednictwem maila iod@deltatrans.pl.
6. Dane osobowe – zgodnie z dyspozycją art. 4 pkt. 1) RODO oznaczają informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej („osobie, której dane dotyczą”). Możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej.
§2 Dane osobowe gromadzone za pośrednictwem Serwisu oraz ich przetwarzanie
Podstawa, cel i zakres przetwarzania
1. W Serwisie Administratora znajdującym się pod adresem http://www.deltatrans.pl są gromadzone następujące dane osobowe:
a) dla formularzy kontaktowych:
Imię, nazwisko;
Adres e-mail;
Numer telefonu;
Treść zapytania.
b) dla formularza e-commerce:
Imię i nazwisko,
Adres email,
Telefon,
Strona www,
Liczba paczek miesięcznie,
Ilość wariantów produktów,
Czy produkty mają kod ean,
2. Administrator danych oświadcza, że przetwarza dane osobowe na podstawie
a) art. 6 ust. 1 lit. a) RODO tj. na podstawie zgody właściciela danych.
b) art. 6 ust.1 lit. b) RODO tj. gdy przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy
c) art.6 ust.1 lit. f) RODO tj. Prawnie usprawiedliwionym celu Administratora jakim jest poznawanie opinii osób odwiedzających Serwis o usługach świadczonych przez Administratora oraz monitorowania, wykrywania i powstrzymywania ewentualnych oszustw i nadużyć popełnionych za pośrednictwem świadczonych przez Administratora usług.
3. Administrator danych przetwarza dane osobowe w celu wskazanym w odpowiedniej zgodzie, tj. w celu umożliwienia kontaktu, i/lub przekazania informacji osobom zainteresowanym, lub do celu wskazanego w ust. 2 lit. b) i c) niniejszej polityki. Administrator danych przetwarza dane wyłącznie w zakresie niezbędnym dla tych celów.
4. Jeśli właściciel danych wyraził taką zgodę Administrator może wykorzystać dane uzyskane w formularzy e-commerce do marketingu bezpośredniego.
5. Dane osobowe pozyskane za pośrednictwem formularzy Serwisu nie są udostępniane stronom trzecim, za wyjątkiem sytuacji, gdy udostępnienie takie wynika z obowiązujących przepisów prawa obligujących Administratora danych osobowych do przekazania ich uprawnionym podmiotom.
6. Administrator danych przetwarza dane przez okres niezbędny do realizacji celu w jakim zostały zebrane, lub do momentu cofnięcia zgody przez użytkownika Serwisu, lub do momentu zakończenia działalności Serwisu.
7. Wyrażona zgoda może być w dowolnym momencie cofnięta też żadnych negatywnych skutków, oraz bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych, którego dokonano przed jej cofnięciem
8. Cofnięcia zgody dokonać można przez przesłanie wiadomości z żądaniem zaprzestania przetwarzania danych przy pomocy formularza Serwisu, lub poprzez wysyłkę maila na adres inspektora ochrony danych.
9. Administrator nie podejmuje wobec osób, których dane pozyskał za pośrednictwem Serwisu działań określanych mianem profilowania
10. Administrator danych wdraża właściwe techniczno – organizacyjne środki ochrony praw wolności i prawnie uzasadnionych interesów osób których dane przetwarza.
a) Odbiorcami (procesorami powierzenia) danych osobowych są podmioty zapewniające obsługę informatyczną dla Administratora Danych. Wymiana danych osobowych z tymi podmiotami jest regulowana umową powierzenia z zaufanymi partnerami.
§3 Prawa przysługujące właścicielom danych osobowych
1. Zgodnie z art. 15–22 RODO osobie która przekazała dane za pośrednictwem formularzy Serwisu przysługują następujące prawa:
· Prawo dostępu do danych (art. 15 RODO)
· Prawo do sprostowania danych (art. 16 RODO)
· Prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”) (art. 17 RODO)
· Prawo do ograniczenia przetwarzania (art. 18 RODO)
· Prawo do przenoszenia danych (art. 20 RODO)
· Prawo do sprzeciwu (art. 21 RODO)
2. Właściciel danych może realizować swoje prawa poprzez wysłanie stosownego żądania na adres e-mail: iod@deltatrans.pl. lub poprzez wysyłkę listu poleconego na adres korespondencyjny Administratora danych.
3. Żądanie, w celu poprawnej identyfikacji, winno być wysłane z adresu e-mail, który został wskazany w formularzu Serwisu wraz z innymi danymi. Jest to realizacja art. 12 ust. 6 RODO. W uzasadnionych przypadkach Administrator kontaktuje się telefonicznie lub mailowo z osobą składającą żądanie w celu weryfikacji autentyczności zgłoszenia i precyzyjnego określenia oczekiwań
4. Zgodnie z przepisami prawa Administrator w terminie 30 dni udziela osobie, która złożyła żądanie odpowiedzi na temat podjętych działań.
5. Jeśli Administrator nie podejmie takich działań, poinformuje o tym fakcie osobę składającą żądanie.
6. Jeżeli dane osobowe są przetwarzane na potrzeby marketingu bezpośredniego, osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych na potrzeby takiego marketingu, w tym profilowania, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim.
7. Na działania Administratora przysługuje prawo wniesienia skargi do Organu Nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (dawniej: GIODO).
§4 Zabezpieczenia
1. Serwis zaopatrzony jest w środki bezpieczeństwa, mające na celu ochronę danych osobowych pozostających pod kontrolą Administratora przed utratą, niewłaściwym wykorzystaniem i modyfikacją. Administrator posiada również stosowną dokumentację oraz wdrożył stosowne procedury związane z ochroną danych osobowych w firmie
2. Administrator zapewnia, że chroni wszelkie ujawnione informacje zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami oraz normami ochrony bezpieczeństwa, a w szczególności:
a) do danych osobowych zbieranych przez Administratora danych mają bezpośredni dostęp zgodnie z art. 29 RODO jedynie upoważnieni pracownicy lub współpracownicy Administratora danych oraz uprawnione osoby zajmujące się obsługą Serwisu, którym zostały udzielone stosowne pełnomocnictwa;
b) Administrator oświadcza, iż zlecając innym podmiotom świadczenie usług, wymaga od partnerów zgodnie z dyspozycją art.28 RODO, zapewnienia odpowiednio wysokich standardów ochrony powierzonych danych osobowych, podpisania stosownych umów powierzenia, w których partnerzy potwierdzają stosowanie standardów oraz prawa kontroli zgodności działania tych podmiotów z tymi standardami.
3. Administrator przypomina jednakże, że względu na publiczny charakter sieci Internet, korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną może się wiązać z zagrożeniami, niezależnie od dochowania przez Administratora danych należytej staranności.
§5 Pliki cookies oraz gromadzenie danych statystycznych
1. Strona gromadzi następujące informacje o osobach odwiedzających Serwis:
a) Dane statystyczne:
adres IP przypisany do komputera osoby przeglądającej zasoby Serwisu lub zewnętrzny adres dostawcy Internetu,
nazwa domeny, rodzaj przeglądarki, czas dostępu, typ systemu operacyjnego. Logi Strony dotyczą prawidłowego działania Strony i bezpieczeństwa (w tym adresy IP komputerów wchodzących na stronę), jednakże nie wiąże ich w żaden sposób z danymi osobowymi. Na podstawie plików logów mogą być generowane statystyki stanowiące pomoc w administrowaniu Serwisem. Zbiorcze podsumowania w postaci takich statystyk nie zawierają żadnych cech umożliwiających identyfikację osób odwiedzających Serwis.
b) Dane nawigacyjne:
W Serwisie mogą być również gromadzone tzw. dane nawigacyjne, w szczególności dane o linkach i odnośnikach, w które zdecydują się oni kliknąć bądź też o innych czynnościach podejmowanych na Stronie.
2. Niektóre obszary i funkcje Serwisu mogą wykorzystywać tzw. cookies, czyli pliki tekstowe zapisywane na komputerze Użytkownika, identyfikujące go w sposób potrzebny do umożliwienia niektórych operacji. Pliki cookies wykorzystywane są między innymi do zapamiętywania danych niezbędnych do logowania użytkownika. Warunkiem działania cookies jest ich akceptacja przez przeglądarkę Użytkownika oraz nieusuwanie ich z dysku. Pliki tego rodzaju zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym gościa Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest Administrator.
4. Pliki cookies są wykorzystywane do celów prowadzenia statystyk analityki, rozwoju, reklamy i marketingu a w szczególności:
a) tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Goście korzystają ze strony co umożliwia ulepszanie jej zawartości;
b) analityki występowania błędów
5. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies).
a) Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym osoby odwiedzającej Serwis do czasu opuszczenia Serwisu lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej).
b) „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym osoby odwiedzającej Serwis przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez właściciela urządzenia.
6. Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym osoby odwiedzającej Serwis. Osoby odwiedzające Serwis mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.
§6 Informacja o logach serwera
1. Administrator gromadzi tzw. logi Serwisu, dotyczące prawidłowego działania Serwisu i bezpieczeństwa (w tym adresy IP komputerów wchodzących na stronę) jednakże nie wiąże ich w żaden sposób z danymi osobowymi. Na podstawie plików logów mogą być generowane statystyki stanowiące pomoc w administrowaniu Serwisu. Zbiorcze podsumowania w postaci takich statystyk nie zawierają żadnych cech identyfikujących osoby odwiedzające Serwis.
2. Przeglądane zasoby identyfikowane są poprzez adresy URL. Ponadto zapisowi mogą podlegać:
a. czas nadejścia zapytania,
b. czas wysłania odpowiedzi,
c. nazwę stacji gościa – identyfikacja realizowana przez protokół HTTP,
d. informacje o błędach jakie nastąpiły przy realizacji transakcji HTTP,
e. adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez Gościa (referer link) – w przypadku gdy przejście do Serwisu nastąpiło przez odnośnik,
f. informacje o przeglądarce Gościa,
g. Informacje o adresie IP.
3. Na podstawie plików logów mogą być generowane statystyki stanowiące pomoc w administrowaniu Serwisu. Zbiorcze podsumowania w postaci takich statystyk nie zawierają żadnych cech identyfikujących osoby odwiedzające Serwis.
§7 Postanowienia końcowe
1. Administrator Serwisu zastrzega sobie prawo zmiany powyższej Polityki Prywatności w każdej chwili i miejscu, jednocześnie zobowiązując się do niezwłocznego opublikowania nowej Polityki Prywatności na stronach Serwisu i poinformowania o tym fakcie wszystkich zarejestrowanych Użytkowników.
2. Administrator danych zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian, wycofania lub modyfikacji funkcji lub właściwości stron internetowych Serwisu, a także zaprzestania działalności, przeniesienia praw do Serwisu na osobę trzecią oraz dokonania wszelkich czynności prawnych dozwolonych przez obowiązujące przepisy prawa