Terminal intermodalny integrujący główne gałęzie transportu – kolejowego oraz drogowego, to kierunek rozwoju transportu, który zapewni skuteczną i efektywną wymianę towarów między Świętochłowicami (rejon oddziaływania południowa część Polski, Słowacja, Czechy, Wschodnie Niemcy), a pozostałą częścią Europy i świata (poprzez porty morskie).
Grupa Delta Trans, już podjęła działania w kierunku realizacji inwestycji budowy terminala intermodalnego przy centrum logistycznym w Świętochłowicach.
INFRASTRUKTURA i LOKALIZACJA
Na terenie centrum logistycznego obecnie funkcjonuje:
- 144.000 m2 nowoczesnych powierzchni magazynowych i produkcyjnych
- baza transportowa z flotą składającą się z 300 zestawów
Centrum logistyczne zlokalizowane jest w centrum Metropolii GZM w pobliżu międzynarodowej linii kolejowej nr 189 w niedalekiej odległości od granic z Czechami i Słowacją. Położenie zapewnia doskonałe połączenie z siecią transportu samochodowego poprzez bliskość głównych dróg A4 Katowice – Kraków, A1 Warszawa – Bielsko Biała.
.svg)
KONCEPCJA INTERMODALNEGO TERMINALA BUTIKOWEGO
Optymalizacja łańcuchów dostaw i zwiększenie efektywności transportu poprzez obsługę jednostek intermodalnych: kontenerów 20, 30, 40, 45 – stopowych, HC, naczep siodłowych oraz nadwozi wymiennych.
CO OFERUJE TERMINAL

POTENCJAŁ INWESTYCYJNY POD BUDOWĘ TERMINALA NA TERENIE CENTRUM LOGISTYCZNEGO
- 15ha powierzchni inwestycyjnej
- 14.000mkw terenu na budowę placu terminalowo-manewrowego o pojemności składowania 340 kontenerów
- 6200mkw terenu na budowę placu terminalowego do celów załadunkowo-rozładunkowych
- teren na budowę hali magazynowej o o powierzchni 22.200mkw powierzchni pod plac składowy
- w ramach inwestycji wybudowana zostanie bocznica kolejowa umożliwiająca dojazd składów kolejowych do części terminalowej, włączona do toru dojazdowego prowadzącego ze stacji Ruda Chebzie [linia kolejowa nr 189].
- plan budowy uwzględnia uruchomienie 3 torów rozładunkowych i jednego toru dostawczego
._1.png)
SCHEMAT OPERACJI PRZEŁADUNKOWYCH
w ramach pełnej integracji transportów kolejowego oraz samochodowego oraz uzupełnienie oferty o możliwość magazynowania towaru na placu składowym koncepcja obejmuje:

OFERTA SKIEROWANIA JEST DO FIRM POSZUKUJĄCYJCH:
- terminala „na wyłączność”
- dedykowanego serwisu
- możliwości połączenia terminala intermodalnego z obsługa magazynową lub zapleczem produkcyjnym, które jest dostępne w Świętochłowicach (obecnie funkcjonujące 144.000 mkw i zaplanowane do budowy 22.200 mkw - hale magazynowe i produkcyjne)
- miejsca do przeładunku towarów wysokowolumenowy, nie skonteneryzowanych – np. stal w kręgach, papier etc.